ЗДО №4, ЗДО ”Ромашка” №4 м. Жашків, Жашків
Черкаська область, Уманський район

Рекомендації для педагогів ЗДО

Рекомендації для педагогів ЗДО

 

1. Організовувати  освітній  процес  з  урахуванням  воєнної  ситуації  у населеному пункті (очне, змішане, дистанційне).

2. Враховувати особливості дітей дошкільного  віку під час організації освітнього  процесу  в  дистанційному  форматі.  Такі  заняття,  у  разі  згоди батьків, з дітьми молодшого та середнього дошкільного віку проводяться не більше 10 хвилин, старшого дошкільного віку — 15 хвилин.

3. Перевіряти  технічне  налаштування,  обов'язково  звертати  увагу  на налаштування веб-камери,  її необхідно встановити на рівень очей або трохи вище, адже діти повинні бачити очі педагога, важливо дивитися у камеру.

4. Під  час  зйомки  прагніть  до  створення  коротких  і  дидактично продуманих  відеороликів.  Два  п'яти  хвилинних  відео  будуть  переглянуті  з набагато більшою ймовірністю і корисністю, ніж одне десятихвилинне.

5. Використовуйте режим демонстрації екрану. Простий спосіб створити відеозаняття —  це  записати  показ  ваших  слайдів. Але  не  забувайте, що  це досить швидкий спосіб втомити дітей, якщо ви не тримаєте екран активним. Слайди  повинні  бути  рухомими.  Додайте  більше  переходів  і  анімацій, використовуйте  курсор  миші  або  режим  малювання,  щоб  виділити, підкреслити щось важливе на слайді.

6. Співпрацювати та організовувати зворотний зв’язок з батьками дітей, через вебсайт закладу, програми Skype, Viber, WhatsApp, Telegram та соціальні мережі  з питань  стану  здоров’я дитини,  особливостей навчання,  виховання, розвитку  дітей  при  використанні  дистанційного  та  змішаного  видів комунікації. Результати зворотного зв’язку сформують основу для планування консультативної та методичної допомоги батькам з різних питань виховання дітей.

7. Інформувати  батьків щодо  допомоги  дітям  у  подоланні  негативних наслідків травмуючих подій та адаптації до нових обставин їхнього життя. Для цього практичні психологи мають  вести постійне  спостереження  за ними,  а вихователі —  враховувати  в  освітній  роботі  дані  моніторингу  психічного стану  дітей,  організовувати  емоційнопідтримувальну  мовленнєву комунікацію,  використовувати  індивідуально  дібраний  комплекс  технологій психолого-педагогічного супроводу.

8. Формувати  бібліотеку  онлайн-матеріалів  для  організації  освітнього процесу.  Бібліотека  може  зберігатися  у  хмарі  з  подальшим  надсиланням доступу усім стейкхолдерам.

9. Використовувати публікації психолого-педагогічного та методичного спрямування, зокрема на сайті МОН “Сучасне дошкілля під крилами захисту” у Telegram-каналі «Підтримай дитину» https://t.me/pidtrumaidutuny.

10. Проводити роботу з батьками щодо психологічного супроводу дитини у  воєнний  час,  надавати  консультативну  підтримку  щодо  допомоги  дітям впоратися з тривожністю під час воєнних дій.

11. Залучати  дітей  до  самостійного  виготовлення  поробок,  малюнків, будь-яких проєктів, адже швидке усвідомлення результату підвищує відчуття спокою і сили.

12. Спостерігати  за  поведінкою  дитини.  У  разі  регресивного  стану (відкатування  в  поведінці  та  реакціях  до  більш  раннього  віку)  доречними будуть тілесні ігри та вправи.

13. Організовувати  педагогічний  супровід  дітей  дошкільного  віку, дітей  з  особливими  освітніми потребами  та  їхніх  батьків щодо формування навичок  безпечної  поведінки,  стресостійкості,  збереження  фізичного, психологічного,  емоційного  здоров’я  із  застосуванням освітнього процесу у дистанційному та змішаному форматі. 

Необхідними  умовами  якісної  інклюзивної  освіти,  зокрема  в  умовах 

дистанційної взаємодії є:

-  створення  інклюзивного  освітнього  простору,  яке  відповідало  б потребам і можливостям кожної дитини та забезпечувало належні умови для здобуття  освіти  в  дистанційних  умовах  (здійснюється  через  застосування низки  ІКТ,  веб  і  хмарних  технологій,  адаптації  або  модифікації  тощо з дотриманням  таких  складових,  як:  фізичне  (загальний  дизайн  кімнати  з урахуванням  осередків  діяльності,  матеріалів,  меблів  та  ін.),  соціальне (охоплює взаємодію, яка відбувається в групі між однолітками, педагогами та членами сім’ї) та часове середовище (сукупність, послідовність та тривалість процедур  та  заходів, що  відбуваються  у  ЗДО  протягом  дня). Для  дітей,  чиї особливі  освітні  потреби  не  вдається  задовольнити  через  технології універсального  дизайну  в  умовах  дистанційної  освіти,  здійснюється відповідна  адаптація  та /  або  модифікація  змісту,  процесу,  результатів навчання  та  онлайн  середовища,  відповідно  до  індивідуальної  програми розвитку дитини та поточної ситуації щодо факторів середовища;

- проєктування освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами  може  здійснюватися  з  урахуванням  рекомендацій,  що  подані  упораднику для педагогів ЗДО «Середовище, що належить дітям»;

- надання  освітніх,  психолого-педагогічних  та  корекційно-розвиткових послуг;

- забезпечення  партнерства  вихователя  й  асистента  вихователя (складання  графіку  роботи;  підбір  базових  інструментів  та  платформ  для створення  комунікативного  простору;  планування  освітнього  процесу  та режимних  моментів,  підготовка,  адаптації,  наповнення  освітнього середовища,  зокрема  й  онлайн;  присутність  під  час  онлайн-занять,  у  тому числі й з метою здійснення спостережень та фіксування результатів у журналі спостережень (форма ведення — довільна, визначається в ЗДО) для вивчення взаємодії,  проявів  індивідуальних  особливостей,  схильностей,  інтересів  та задоволення  потреб  дітей  групи;  участь  у  розробленні  та  наповненні індивідуальної програми розвитку, у тому числі у підготовці  інформації для учасників  засідання  команди  психолого-педагогічного  супроводу  за результатами спостереження за дитиною з особливими освітніми потребами);

- здійснення моніторингу виконання індивідуальної програми розвитку та задоволення особливих освітніх потреб дітей в умовах дистанційної освіти: синхронне спостереження за процесом виконання дитиною завдання, рівнем самостійності та труднощами, які в неї виникають, участь батьків та  ін. Такі фрагменти  надаються  за  попередньою  погодженістю  між  батьками  та педагогами. Забороняється поширення та демонстрування фрагментів  іншим особам без дозволу батьків.

Підвищувати  власний  фаховий  рівень  з  оволодіння  цифровими інструментами  для  забезпечення  якості  дошкільної  освіти  відповідно  до суспільних викликів. Зокрема, за допомогою реєстрації і проходження різних онлайн-курсів на платформах суб’єктів підвищення кваліфікації. 

Вивчати та поширювати досвід педагогів, зокрема з інших країн щодо організації роботи з дітьми дошкільного віку під час військових дій.

 

Логін: *

Пароль: *